فروش حضوری چیست؟ (7 تکنیک موثر برای افزایش فروش حضوری)


فروش حضوری هنوز در بسیاری از مشاغل به عنوان سنگ بنای مهم در نظر گرفته می شود، زیرا بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای خرید آنلاین یا تلفنی، در مورد یک محصول و شرایط آن با دیگران صحبت کنند.

فن‌آوری‌های دیجیتال شیوه ارتباط روزانه ما را کاملاً تغییر داده و نه تنها بر ارتباطات شخصی بلکه بر روابط تجاری ما نیز تأثیر گذاشته است. با ظهور فناوری و رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال به اولویت اصلی بسیاری از مشاغل تبدیل شده است.

ایمیل، پیام‌رسانی و رسانه‌های اجتماعی راه‌های مؤثری برای ارتباط با مخاطبان هدف شما و تشویق به خرید فراهم می‌کنند. اما حتی در دنیای دیجیتال، ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه همچنان برای ایجاد سرنخ، افزایش فروش و بهبود آگاهی از برند ارزشمند و موثر است.

روش های مختلفی وجود دارد که می توان فروش حضوری را انجام داد، اگرچه معمولاً این یک ملاقات از پیش تعیین شده بین فروشنده و مشتری است. فروش حضوری می تواند در محیط های تجاری مانند فروشگاه ها نیز اتفاق بیفتد. در این مورد، فروشندگان اغلب مشتریان را به ارائه اطلاعات پیش از خرید هدایت می کنند تا منجر به فروش شود.

اما چرا بازاریابی و فروش حضوری با وجود تمام فناوری های ارتباطی ضروری است؟ آیا ملاقات حضوری با مشتریان در مقایسه با فروش تلفنی تفاوت زیادی ایجاد می کند؟

فروش حضوری، تعامل بین دو نفر بدون استفاده از واسطه است. فروش حضوری تجربه ای است که حس اعتماد و احترام متقابل را تقویت می کند و می تواند منجر به روابط تجاری طولانی مدت شود. فروش حضوری معمولاً باعث افزایش اعتماد و مشارکت های تجاری مؤثر می شود که با فناوری ارتباطات نمی توان به آنها دست یافت.

با یک جلسه حضوری دو برابر احتمال دارد که سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید. بیشتر احتمال دارد که یک بله را دریافت کنید زیرا نه گفتن در ایمیل یا تماس تلفنی بسیار ساده تر است. مایکل ماساری

اگر نفروختید، کسب و کار شما شکست خواهد خورد و هیچ استثنایی وجود ندارد، به همین دلیل است که یادگیری تکنیک های فروش ثابت شده برای تجارت بسیار حیاتی است.

فروش حضوری چیست؟

فروش حضوری بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه از طریق ارتباط حضوری با آنهاست. بازاریابی و فروش حضوری می تواند شامل جلسات، ارائه محصولات و شرکت در نمایشگاه ها و رویدادها باشد.

با وجود هزاران کمپین تبلیغاتی آنلاین که هر روز برای هر مشتری ارسال می شود، استراتژی های بازاریابی دیجیتال اگر به درستی اجرا نشوند اغلب در سر و صدا گم می شوند و بسیاری از ایمیل ها، اعلان ها و تبلیغات می توانند مورد توجه قرار نگیرند.

ملاقات حضوری با یک مشتری بالقوه یک راه جذاب و موثر برای تبلیغ و فروش محصول شما و ایجاد ارتباطی است که از طریق ارتباط مجازی به دست نمی آید.

مزایای اصلی بازاریابی شخصی

فروش حضوری فرصتی برای ایجاد یک تجربه شخصی عالی برای مشتری است که باعث می شود مشتری احساس کند جدی گرفته شده و احتمال فروش را افزایش می دهد.

همچنین می توانید با گوش دادن به مشکلات مشتریان و شناسایی راه هایی که محصول یا خدمات شما می تواند به آنها کمک کند، روابط بلندمدت ایجاد کنید.

ارتباط چهره به چهره باعث می شود مشتری احساس ارزشمندی بیشتری کند زیرا افکار او شنیده می شود و بلافاصله به سؤالات پاسخ داده می شود. ارائه یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی نیز این احتمال را افزایش می دهد که آنها کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند.

متون نوشته شده در معرض تفسیر نادرست هستند. لحن یک ایمیل اغلب ممکن است اشتباه یا نادرست تعبیر شود. گفتگوی چهره به چهره طبیعی تر است، با کمک نشانه های غیرکلامی می توان از لحن صدا، زبان بدن و حالات چهره برای انتقال بهتر پیام و درک صحیح پاسخ ها استفاده کرد. تعاملات انسانی، مانند دست دادن و مکالمه، به ایجاد ارتباط عمیق تری بین مشتری و کسب و کار شما کمک می کند. آشنایی با اصول مذاکره فروش و تکنیک بیان برای فروش موفق بسیار موثر است.

بازاریابی و فروش حضوری می تواند بینشی در مورد نیازهای مشتریان هدف شما فراهم کند. گوش دادن به سوالات، نظرات و انتقادات آنها می تواند در شکل دادن به استراتژی های بازاریابی و فروش آینده شما کمک زیادی کند.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند شخصاً خرید کنند، زیرا احساس می‌کنند که می‌توانند رفتار منصفانه‌تر و صادقانه‌تری از کسی که حضوری ملاقات می‌کنند به جای کسی که از طریق تلفن یا ایمیل با آنها در ارتباط است، دریافت کنند. در این صورت فروشنده حضوری بهتر می تواند علاقه و نیاز مشتری را تشخیص دهد.

فروش حضوری بستری را برای نمایش بیشتر کسب و کار شما فراهم می کند و در نتیجه آگاهی از برند را افزایش می دهد و در عین حال به ایجاد اعتماد کمک می کند. مشتریان وقتی یک برند را می شناسند و می دانند که می توانند شخصاً با شخصی صحبت کنند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند.

اعتماد از طریق ارتباطات بین فردی در جلسات حضوری ایجاد می شود و منجر به وفاداری طولانی مدت مشتری می شود. آنها متوجه می شوند که یک شخص پشت کار است و به نیازها و خواسته های او توجه می کند و هدفش نه تنها فروش است، بلکه برای مشاوره و راهنمایی مشتریان است.

در حالی که ممکن است دسترسی به برخی از مشتریان فروش شخصی دشوار باشد، تنظیم یک جلسه می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

جلسات آنلاین معمولاً به عنوان جلسات کاری در نظر گرفته می شوند، جایی که مسافت های طولانی اجازه نمی دهد که جلسات حضوری برای صرفه جویی در وقت و هزینه انجام شود. جلسات آنلاین ممکن است نسبت به جلسات حضوری به زمان بیشتری برای پربار بودن و ارائه نتایج نیاز داشته باشند.

تکنیک هایی برای فروش حضوری موفق

درباره مشتریان خود تحقیق کنید
شما می خواهید مشتریانتان شما را بشناسند، اما ابتدا باید مشتریان خود را بشناسید. دستیابی به موفقیت مستلزم جمع آوری تمام اطلاعات مشتری است که قبل از هر جلسه کاری به کسب و کار شما ارزش می بخشد. نقاط قوت، ضعف، جاه طلبی ها، شکست ها، رقبا و چالش های مشتری خود را کشف کنید. اگر مشتری خود را نمی شناسید، چگونه می توانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید؟

جمع آوری اطلاعات قبل از جلسه نه تنها به شما اعتماد به نفس می دهد، بلکه مشتری شما را به سمت شما می کشاند. درک خریدار در مرکز فروش موفق است، اما فراتر از دانستن اینکه خریدار کیست و شناسایی تجربه ای است که خریدار می خواهد هنگام خرید از شما داشته باشد.

سیستم فروش داشته باشید

یک سیستم فروش موفق برای خود تعریف کنید. این به معنای داشتن یک روند روشن برای جلسه شما است. جلسه را در ذهن خود تمرین کنید تا بسته به نحوه برگزاری جلسه، پاسخ آماده و کاملی برای سوالات داشته باشید.

آمادگی ذهنی برای قرار ملاقات باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. شما نمی توانید آینده را پیش بینی کنید، اما می توانید محتمل ترین سؤالاتی را که یک مشتری بالقوه می پرسد را پیش بینی کنید.

سرنخ های صحیح را شناسایی کنید

زمانی که بتوانید ویژگی های مشتریان بالقوه و سودآور خود را شناسایی کنید، می توانید آنها را شناسایی کنید. فروش و بازاریابی باید با هم کار کنند تا فقط سرنخ هایی را دنبال کنید که برای کسب و کار شما مناسب هستند. همه مشتریان به یک اندازه سودآور نیستند و عدم توجه به این مشکل باعث اتلاف وقت و هزینه زیادی در فروش حضوری می شود.

قوی شروع کن

قبل از رفتن به قرار ملاقات، چند نفس عمیق بکشید، آرام باشید، سر خود را بالا نگه دارید، تماس چشمی به موقع برقرار کنید، دوستانه اما مقتدر باشید. در صورت لزوم سؤال بپرسید یا با گوش دادن نشان دهید که به آنچه طرف مقابل می گوید علاقه مند هستید. در طول مکالمه نکات مهم را یادداشت بردارید.

کمتر پیشنهاد دهید

مشتری شما هر روز با انتخاب ها بمباران می شود و یک فروشنده ناکارآمد تنها به سردرگمی می افزاید. شما محصول یا خدمات خود را به خوبی می شناسید، بنابراین از این ویژگی استفاده کنید تا انتخاب را قبل از مشتری کاهش دهید و از سردرگمی جلوگیری کنید.

وظیفه شما این است که کار را برای مشتری آسان کنید، نه اینکه انتخاب را برای او سخت کنید، بنابراین چیزی را جلوی او بگذارید که برای او مفید باشد. هرچه بتوانید کارها را ساده تر بسازید، درک آن برای مشتری آسان تر خواهد بود. این کار را انجام دهید و با فروش سریعتر به مشتری پاداش بگیرید.

به زبان بدن توجه کنید

کلمات شما در فروش موثر است، اما زبان بدن شما می تواند حتی موثرتر باشد. به نحوه نشستن یا ایستادن خود توجه کنید. اولین برداشت مشتری از شما بسیار مهم است. توجه و احترام خود را به مشتری خود نشان دهید.

به آنچه مشتری برای گفتن دارد گوش دهید و در صورت لزوم سؤال بپرسید. به یاد داشته باشید که مردم اول شما را دوست دارند، دوم به شما اعتماد می کنند و تنها زمانی با شما معامله می کنند که به شما اعتماد داشته باشند.

از طرفی به زبان بدن مشتری نیز توجه کنید. آنها به طور ناخودآگاه سیگنال های زیادی در مورد احساس و تفکرشان در طول مکالمه به شما ارسال می کنند.

جلسات خود را تجزیه و تحلیل کنید

پس از هر جلسه، چگونگی پیش رفت را تجزیه و تحلیل کنید. توجه داشته باشید که چه چیزی خوب کار می کند و کجا می توانید بهتر انجام دهید. هرچه بتوانید با خودتان صادق تر باشید، بیشتر می توانید فروش شخصی خود را بهبود ببخشید. یادداشت برداری بلافاصله بعد از هر جلسه بسیار مهم است تا نکات مهم را فراموش نکنید تا بتوانید برای پیگیری های بعدی از آنها استفاده کنید.

ذهنیت ثابت برای کسانی است که معتقدند فروش یک استعداد ذاتی است و شما یا آن را دارید یا ندارید. اما کسانی که ذهنیت رشد دارند همیشه به دنبال یادگیری هستند، خود را به چالش می کشند و معتقدند که هر مهارتی را می توان توسعه داد. هر جلسه یک نکته برای تجزیه و تحلیل و بهبود کار شما دارد. با صرف زمان پس از جلسات برای تجزیه و تحلیل، یادگیری و بهبود مهارت های فروش حضوری خود، می توانید به توسعه خود و کسب و کارتان کمک کنید.

منبع: مدیر خلاق

ادامه مطلب

نوشته‌های مشابه