شعار یا شعار برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟


شعار عبارت کوتاهی است که بخش مهمی از هویت یک برند را نشان می دهد. در کمپین های تبلیغاتی، شعارها اغلب با لوگو ترکیب می شوند. داشتن شعار مناسب روشی قدرتمند و زیبا است تا به مشتریان بالقوه خود بگویید که چرا باید با شما تجارت کنند.

در این مقاله علاوه بر معرفی شعار و انواع آن، 8 نکته برای ساخت یک شعار شگفت انگیز آورده ایم.

شعار چیست؟

شعار عبارت کوتاهی است که ماهیت محصول یا شرکت را به طور خلاصه بیان می کند و احساسات خاصی را در رابطه با برند برمی انگیزد. شعارها چیزی فراتر از ابزار تبلیغاتی هستند. شعارهای به یاد ماندنی این قدرت را دارند که به بخشی ارگانیک از فرهنگ تبدیل شوند.

یک شعار معمولاً پنج کلمه یا کمتر است. این عبارت باید منعکس کننده مزایای برند یا ایده ای باشد که می خواهید به مشتریان بالقوه منتقل کنید. یک شعار خوب باید بدون پیچیدگی بیش از حد کاربردی باشد. استعاره ها تکنیک های رایج زبانی هستند که برای عمق بخشیدن و معنا بخشیدن به شعارها استفاده می شوند.

به یاد داشته باشید که یک شعار خوب کلید شانس شما برای متمایز شدن از رقبا و تاکید بر منحصر به فرد بودن شما است. ما هر روز صدها ترفند تبلیغاتی را می بینیم و می شنویم، بنابراین برجسته شدن کار آسانی نیست. برای جلب توجه باید سخت تلاش کنید.

6 نوع شعار

انواع مختلفی از شعارها برای دستیابی به یک سری اهداف مختلف برای محصولات شرکت شما وجود دارد. در اینجا یک مرور کلی از شش نوع شعار آورده شده است:

در ادامه بخوانید :   جوجه شانه تخم مرغ | ویدیوی جالب درآمدن جوجه از شانه تخم مرغ

شعارهااطلاعیه ها: شعاری است که محصول، خدمات یا برنامه خاصی را به مخاطب معرفی می کند. ممکن است با تغییرات محصول یا با کمپین های تبلیغاتی متفاوت تغییر کند.

شعارهاکسب و کار: این یک عبارت جذاب است که نشان دهنده برند یا خدمات کلی شرکت است.

شعارهاخلاق: این نوع شعارها به گونه ای طراحی شده اند که به برند کمک کنند تا از رقبا متمایز شود. یک شعار خلاقانه باید منحصر به فرد و مختص برند باشد، اما در عین حال قابل درک باشد تا مخاطب بلافاصله پیام را درک کند.

شعارهاتوصیفی: آنها در یک عبارت به یاد ماندنی توصیف می کنند که کسب و کار چه می کند یا چه چیزی می تواند به مشتریان بالقوه ارائه دهد.

شعارهااز نظر احساسی: شعارهای احساسی از محصول یا خدمات به عنوان راهی برای برانگیختن یک احساس خاص یا ارضای یک نیاز عاطفی مانند آرامش، ارتباط، شادی یا هیجان استفاده می کنند.

شعارهامتقاعد کننده: این نوع شعار سعی می کند مشتریان را متقاعد کند که برند یا محصولات می توانند به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کنند.

تفاوت بین تگ لاین و تگ لاین چیست؟

نتیجه

با خواندن این مقاله متوجه می شویم که شعارها برای شرکت یا محصول شما بسیار مهم هستند. اما انواع مختلفی از شعارها برای انواع مختلف کسب و کار و محصولات وجود دارد. اگر نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید، مطمئنا می توانید یک شعار خوب، جذاب و خاطره انگیز خلق کنید.

در ادامه بخوانید :   ویژگی افراد کاریزماتیک چیست ✔️

نوشته‌های مشابه