رویداد بازرگان; ویژه فروشندگان دیجی کالا تبریزی

گردهمایی «رویداد بازرگان» با تاکید بر تجارت الکترونیک برگزار می شود و دیجی کالا میزبان جمعی از فروشندگان، تجار و مسئولان اتحادیه های صنفی استان آذربایجان شرقی است.

فروشندگان استان آذربایجان شرقی در دیجی کالا

برخی از تجار آذربایجان شرقی دیجی کالا را به عنوان مکانی امن و مطمئن برای تجارت الکترونیک انتخاب کرده و بر روی این بستر فعالیت می کنند. تعداد قابل توجهی از این فروشندگان در گروه محصولات موبایل و لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و ابزارآلات خودرو پرفروش بودند.

فروشندگان دیجی کالا در تبریز در 73 درصد از تنوع محصولات موجود در این پلتفرم، محصولات آماده فروش دارند. بیش از 3500 فروشنده تبریز در دیجی کالا فعال هستند که تنها 6 درصد از کل فروشندگان دیجی کالا را شامل می شود. این تعداد با توجه به پتانسیل صنعت و ساخت و توزیع آفلاین در این استان ظرفیت افزایش و رشد بسیار دارد. بازاریابان این استان رتبه پنجم ارزش آفرینی و رتبه سوم سودآوری را در بین تمامی استان ها دارند. دیجی کالا در حال حاضر ۲ انبار ثابت و سیار در تبریز دایر کرده و با ایجاد خط پشتیبانی اختصاصی به زبان ترکی سعی در توسعه خدمات و امکانات در این استان دارد.

تجارت الکترونیک در آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت استراتژیک خود همواره به عنوان یکی از مهم ترین بنادر ارتباطی و تجاری کشور شناخته می شود و گمرکات این استان در سال های اخیر جزو 5 گمرک برتر کشور بوده است. توسعه اقتصادی این استان تنها به صادرات و واردات محدود نمی شود و بخش تجارت داخلی سهم بسزایی در فعالیت ها و رشد اقتصادی آن دارد.

استان آذربایجان شرقی در سال 1400 رتبه سوم فضای کسب و کار کشور را به خود اختصاص داد و بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه در سال 1401 با رشد اقتصادی 6.3 درصدی توانست جایگاه خود را در بسیاری از شاخص های اقتصادی و تجاری حفظ کند. رقمی که بالاتر از میانگین کشوری است. تبریز یکی از 10 شهر برتر بر اساس شاخص رقابت پذیری اقتصادی است.

سهم 15 درصدی تجارت از تولید ناخالص ملی استان

این استان به دلیل وجود صنایع استراتژیک، عدم فروش مواد اولیه و تلاش برای تکمیل زنجیره تامین، همواره یکی از پیشگامان صنایع تولیدی بوده است. بر اساس آمارهای موجود، فعالیت بنگاه های اقتصادی در رده های کالایی خودرو، قطعه سازی، دارویی، لوازم خانگی، صنایع دستی (اداری و غیر اداری)، کالاهای چرمی (کیف و کفش) و مبلمان از جمله محرک های کسب و کار این استان است.

تجار این استان نه تنها در جذب سرمایه و توسعه و تداوم فعالیت صنایع بالادستی، صنایع فرعی و تولیدی، بلکه در خرده فروشی و عمده فروشی و توزیع کالا نیز آمار قابل توجهی را ایجاد کرده اند. تجارت آذربایجان شرقی 15 درصد از تولید ناخالص ملی استان را به خود اختصاص داده که پنج برابر سهم معدن است و رتبه دوم را در بخش صنعت، معدن و تجارت دارد.

با پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند دیجی کالا، فروش آنلاین محصولات و دسترسی به بازارهای محلی برای مشتریان برای فروشندگان آسان‌تر شده است. تاجران کالا از طریق دیجی کالا محصولات خود را در اقصی نقاط کشور به مشتریان خود عرضه می کنند.

فروش 24 ساعته و سهولت ارسال کالا به مشتری، انگیزه ای برای بسیاری از فروشندگان آفلاین است تا محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق دیجی کالا به فروش برسانند. دیجی کالا از همه علاقمندان به فروش آنلاین دعوت می کند تا در این بازار حضور داشته باشند. برای تبدیل شدن به یک فروشنده کالاهای دیجیتال روی این لینک کلیک کنید.

نوشته‌های مشابه