روش های تولید محتوا در اینستاگرام + کسب درآمد
امروزه اینستاگرام یکی از محبوب ترین رسانه ها برای تولید محتوا و کسب درآمد آنلاین است. اما برای اینکه بتوانید از اینستاگرام درآمد خوبی کسب کنید، ابتدا باید بدانید که چگونه تولید محتوای اینستاگرام را جدی بگیرید.
آنچه باعث افزایش مخاطبان صفحه اینستاگرام می شود تنها محتوای مفید و مناسب با نیاز آنهاست. در این مقاله به بررسی روش های تولید محتوا برای اینستاگرام می پردازیم، ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام که باعث افزایش بازدید کننده و فالوور می شود.
قبل از ایجاد و بازاریابی محتوا برای هر رسانه، ماهیت آن باید به خوبی شناخته شود. برای مثال تولید محتوا برای سایت با اینستاگرام کاملا متفاوت است. یک بازدیدکننده سایت به قصد مطالعه کامل یک مقاله وارد سایت می شود و اگر مطالب را خواندنی بداند، حتی اگر آن محتوا چند هزار کلمه باشد، زمان کافی برای خواندن آن صرف می کند. اما در اینستاگرام با کاربران کم حوصله ای مواجه می شوید که حداقل چند ثانیه برای بازدید از هر پست دارند، بنابراین باید پست های کوتاه و مفیدی برای آن ها ایجاد کرد.
بزرگترین اشتباه این است که برای صفحه اینستاگرام خود برنامه نداشته باشید و در همان روز یک پست تهیه کنید و برای حل تکلیف ارسال کنید. داشتن استراتژی محتوا برای موفقیت در اینستاگرام و جذب بازدیدکنندگان بیشتر الزامی است. شما باید بدانید که هدف شما از ایجاد این صفحه چیست، چه نوع افرادی را می خواهید جذب کنید یا چگونه می خواهید از صفحه خود کسب درآمد کنید.
اگر برنامه و استراتژی پشت کار خود نداشته باشید، کار خواهید کرد، اما در نهایت حواستان پرت میشود. از آنجایی که هدف خاصی پشت کار شما نبود، از زمانی که صرف کردید به نتیجه خاصی نرسیدید.
ایده هایی برای تولید محتوا برای اینستاگرام
- ایجاد محتوای آموزشی: هیچ چیزی مانند این فالوور بیشتری برای شما ایجاد نمی کند. افراد پرمشغله امروزی دوست دارند مطالب کوتاه و مفید را در قالب پست های اینستاگرام بخوانند. این کار به کمی زمان و تمرکز آنها نیاز دارد. این مطالب آموزشی کوتاه مزیت دیگری نیز دارد و هر شغلی که داشته باشید با چنین مطالب مفیدی افراد علاقه مند را جذب خواهید کرد. آنها مایلند اطلاعات بیشتری از شما دریافت کنند تا در آینده بتوانند از خدمات شما استفاده کنند. این به شما امکان می دهد یک انجمن قدرتمند ایجاد کنید که فعالیت شما را دنبال می کند.
البته محتوای آموزشی به این معنی نیست که اگر مدرس یک موضوع هستید می توانید از این روش استفاده کنید. هر کسب و کاری که دارید، می توانید با آموزش نکات مفید و کاربردی در صفحه خود، فالوورهای خود را افزایش دهید.
البته برای تولید محتوا در اینستاگرام نیازی به تولید محتوای جدید ندارید. اگر وب سایت دارید، از بخشی از محتوای آن برای پست های اینستاگرام استفاده کنید. روش دیگر ارائه یک قطعه کوتاه از محتوای سایت و درخواست از بازدیدکنندگان برای بازدید از سایت برای خواندن متن کامل است.
- معرفی محصولات و خدمات جدید: این هم نوعی محتواست. برای موفقیت این روش، نباید محصول یا خدمات را تنها با اطلاعات دقیق ارائه کنید. به مخاطبان خود بگویید در صورت خرید چه مزایایی به دست خواهند آورد. این مزیت می تواند ظاهر زیباتر، صرفه جویی بیشتر یا سهولت انجام یک کار باشد. اگر هنگام ارائه محصولات یا خدمات این نکته را رعایت کنید، بازدیدکنندگان صفحه هیچ مشکلی با کار شما نخواهند داشت. بنابراین مشکل «نحوه ارائه خدمات» است. البته زیاده روی نکنید و بخشی را در میان سایر مطالب ارسالی به ارائه سرویس اختصاص دهید. بازدیدکنندگانی که محتوای شما را مفید می دانند مشتری شما خواهند شد.
حتی می توانید در صورت داشتن محصول جدید، کاربران را به انتخاب رنگ یا نام محصول دعوت کنید. حتما بازخورد خوب و گاه خلاقانه دریافت کنید و زمانی که برای نهایی کردن یک محصول حتی کمی با شما کار کردند، علاقه بیشتری به خرید و پیگیری اخبار شما خواهند داشت.
- ارسال محتوای کاربر: حتی اگر یک صفحه اینستاگرام برای شما مناسب است، این بدان معنا نیست که شما باید تمام محتوا را خودتان ایجاد کنید. در حالی که صفحه در حال بارگذاری است، بازدیدکنندگان محتوای جالبی را در قالب عکس، فیلم یا صدا برای شما ارسال می کنند. این نوع محتوا برای سایر بازدیدکنندگان بسیار جذاب است و آنها را تشویق می کند تا با شما بیشتر تعامل کنند.
- مسابقه یا نظرسنجی را اجرا کنید: شاید بخواهید خودتان اقدامی انجام دهید تا از کاربران دعوت کنید عکس یا ویدیو برای شما ارسال کنند. اجرای یک مسابقه با جایزه یا نظرسنجی کوچک باعث افزایش تعامل کاربران می شود. ایجاد محتوا از سوی مخاطبان باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما نیز می شود.
به یاد داشته باشید که اکثر کاربران اینستاگرام در نقش تماشاگر ظاهر می شوند و تا زمانی که از آنها نخواهید کاری انجام نمی دهند. در پایان هر پست از آنها سوال بپرسید یا از آنها بخواهید که نظرات خود را با شما در میان بگذارند.
- محتوای مناسب: بهتر است یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید با توجه به مناسبت ها و رویدادهای خاص، مطالب مرتبط با آن را داشته باشید. فرض کنید شخصی به صورت آنلاین گل می فروشد، بنابراین روزهای خاص مانند روز مادر فرصت خوبی برای تولید محتوا و دریافت سفارش گل است.
یک تقویم محتوا برای حداقل یک ماه تنظیم کنید. یک تقویم محتوا علاوه بر دانستن اینکه در چه روزی پست باید ارسال شود، سطح جدیت شما را برای مراقبت از صفحه و به روز رسانی آن افزایش می دهد.
- ارائه کتب و فیلم های مرتبط با تجارت: در هر صورت اینستاگرام یک محیط غیررسمی است و باید ارتباط نزدیک تری با مخاطب برقرار کنید. حتی اگر یک صفحه تجاری دارید، کتاب ها و فیلم هایی که می دانید برای فالوورهای شما جالب خواهد بود، انتخاب خوبی برای تنوع بخشیدن به پست های صفحه شما است. علاوه بر عکس فیلم یا کتاب، توضیحاتی را در کپشن قرار دهید. بدون شرح پست نگذارید همچنین گاهی اوقات عبارات تاکیدی و انگیزشی را به صفحه اضافه کنید. فالوورها بدون توجه به سلیقه خود از این نوع محتوا استقبال می کنند. این جملات را با تصاویر یا ویدیوهای زیبا برای جلوه های متعدد ترکیب کنید. تاکید می کنم در مواقع لزوم از شکلک ها در مواقع لزوم استفاده کنید، استفاده از شکلک های زیاد، همانطور که برخی از صفحات در بایوس یا کپشن اینستاگرام انجام می دهند، کار را کم اثر می کند.
اگر یک صفحه تجاری دارید، جالب است که پشت صحنه کسب و کار خود را به مخاطبان خود نشان دهید. گاهی اوقات یک عکس یا فیلم از مراحل انجام کار یا یک عکس دسته جمعی قرار دهید تا مخاطب ببیند چه افرادی پشت این صفحه هستند که دنبال می کنند. البته این نوع پست جزو پست های معمولی صفحه شما نیست و بهتر است در شرایط خاصی از این گونه پست ها استفاده کنید.
نکاتی برای موفقیت اینستاگرام
- اگرچه پست های شما باید تنوع کافی در طراحی و محتوا داشته باشند، اما همه آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشند. زیرا هر فردی که آن را ببیند می داند که این پست متعلق به صفحه شماست. بهتر است همیشه از یک فونت خاص برای پست ها استفاده کنید یا از لوگوی خود در آن استفاده کنید. رنگ هایی که نشان دهنده کسب و کار شما هستند نیز می توانند راه دیگری برای یکسان سازی پست های شما باشند.
وقتی این یکنواختی در تولید و طراحی پستها دیده میشود، به کاربران این حس را میدهد که فکر و هدفی پشت همه پستها وجود دارد.
- در بیشتر صفحات، از یک نوع محتوا بیشتر استفاده می شود. به عنوان مثال، در برخی از صفحات، محتوای متنی و در برخی ویدیوها، اکثر پست ها به خودشان اختصاص داده شده است. اما بهتر است در قالب محتوا تنوع داشته باشید و در صورت تولید محتوای متنی و عکس، صفحه را با ویدئو متنوع کنید. استفاده از آلبوم یا صدا نوع دیگری از قالب محتوا در اینستاگرام است. یکی دیگر از دلایل استفاده از ویدئو یا صدا در صفحات این است که معمولا بازدید و لایک بیشتری نسبت به عکس ها دارند.
- ارتباط یک طرفه در اینستاگرام کار نمی کند. شما نباید بخواهید که فقط توسط دیگران دیده شوید و بدون تعامل با سایر کاربران یا صفحات، لایک و فالوور دریافت کنید. به نظراتی که برای شما گذاشته شده پاسخ دهید و در سایر صفحات مرتبط با موضوع صفحه شما فعال باشید. صفحاتی که تعامل بیشتری با بازدیدکنندگان دارند، موفقیت بیشتری دارند.
- فرقی نمی کند از سایت یا اینستاگرام استفاده می کنید، به دنبال درآمد و فروش بیشتر هستید. اگر نتوانید محتوای مرتبط با مشتریان هدف خود ایجاد کنید، هیچ کس جذب سایت یا صفحه اینستاگرام شما نخواهد شد. محتوا تنها دلیلی است که می توانید به آنها بدهید تا شما را دنبال کنند.
- اینستاگرام یک رسانه تصویری برای ارسال عکس و فیلم است. مردم تمام تلاش خود را می کنند تا عکس های جذاب و فیلم های خیره کننده ایجاد کنند، اما یک چیز همیشه فراموش می شود. این نکته مهم کپشن است، اگر پستی بدون کپشن ارسال کنید فقط یک معنی دارد، پست ناقص و نیمه کاره ارسال کرده اید. بیشتر اوقات، پستهای بدون شرح کمترین لایک و نظر را دریافت میکنند. پست بدون شرح این تصور را ایجاد می کند که فرستنده هدف خاصی از آن نداشته است.
- استفاده از هشتگ های بیشتر لزوما به معنای دیده شدن بیشتر نیست. اینستاگرام همیشه دوست دارد از هشتگ های مناسب برای هر پست استفاده کند. همچنین بهتر است از هشتگ های مرتبط با برند یا نام تجاری خود استفاده کنید.
- از مخاطبان خود بخواهید کاری انجام دهند: کاربران اینستاگرام تنبل هستند و حتی اگر پستی توجه آنها را جلب کند، اغلب لایک یا کامنت نمی گذارند. در کپشن از آنها بخواهید نظرات خود را بنویسند یا اگر دوست دارند مطالب شما را لایک کنند یا حتی اگر به این نوع محتوا علاقه دارند شما را دنبال کنند. البته شرط این است که پست شما برای آنها ارزشمند باشد تا درخواست شما را برآورده کنند. همین درخواست کوچک میزان مشارکت مخاطبان را افزایش می دهد.
- شاید بهتر باشد تمام مطالبی را که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید به صورت پست منتشر نکنید. برخی از این محتوا قدیمی است یا به دلایلی نمی خواهید بخشی از پست های ثابت شما باشد. در اینجا بهتر است از تاریخ استفاده کنید. ویدئوهای کوتاه اطلاع رسانی درباره موضوعی خاص یا اعلام یک پست جدید از جمله کاربردهای استوری است.
برای موفقیت در بازاریابی و کسب درآمد از اینستاگرام، باید یک برنامه منظم و منظم داشته باشید. اینستاگرام نیز مانند سایت نیازی به پردازش و آپدیت ندارد و با ارسال هر از چندگاهی نتیجه ای نخواهید گرفت. هدفی که از راه اندازی اینستاگرام دارید را به خود یادآوری کنید و تمام پست ها و اقدامات خود را در راستای مخاطبان هدف خود حرکت دهید.
منبع: مدیر خلاق
ادامه مطلب