راهنمای تغییر نام تجاری برای برندسازی مجدد


این مقاله دارد نسخه صوتی و. کاربران ویژه به لینک نسخه صوتی دسترسی خواهند داشت. اکنون عضو شوید.

وقتی برای اولین بار یک کسب و کار را راه اندازی می کنید، احتمالاً برندسازی آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد. با این حال، وقتی هنوز در تلاش هستید تا بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند (و کجا آنها را پیدا کنید)، نشستن و انتخاب بین رنگ ها و فونت ها ممکن است دشوار باشد.

به علاوه، حتی اگر ساختن هویت برند خود را در اوایل اولویت قرار دهید، تغییر در طرح های تجاری می تواند استراتژی اولیه برند شما را منسوخ کند.

خوشبختانه، تغییر نام تجاری غیر معمول نیست. بسیاری از برندهای بزرگ، از Dunkin’ Donuts گرفته تا Uber، در گذشته با موفقیت تغییر نام داده اند.

اگر قصد دارید برند تجاری خود را تغییر دهید، این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه برندسازی کنید.

استراتژی بازسازی برند

برای اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی تغییر نام تجاری، باید با تعیین اینکه آیا نام تجاری شما نیاز به تجدید جزئی یا کامل دارد، شروع کنید. در مرحله بعد، بازار هدف برند خود را از طریق تحقیق بازسازی کنید تا مشخص کنید که چه جمعیتی را می خواهید با یک نام تجاری جدید جذب کنید. در نهایت، چشم انداز، ماموریت و ارزش های شرکت خود را دوباره تعریف کنید و از این تعاریف جدید برای هدایت استراتژی خود استفاده کنید.

چگونه برند شرکت را بازیابی کنیم

  1. مخاطبان و بازار برند خود را دوباره تعریف کنید.
  2. چشم انداز، ماموریت و ارزش های سازمان را دوباره تعریف کنید.
  3. هنگام تغییر نام، نام شرکت را تغییر دهید.
  4. در شعار برند تجدید نظر کنید.
  5. بازیابی هویت برند

1- مخاطبان و بازار برند را دوباره تعریف کنید.

پس از تحقیقات گسترده بازار، از جمله گروه های متمرکز و تجزیه و تحلیل داده ها، به یک نتیجه شگفت انگیز خواهید رسید: مشتریان (یا رقبا) شما آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

در این مرحله باید بررسی کنید که چه کسی واقعاً از شما خرید می کند یا از محصولات شرکت دیگری استفاده می کند. مقایسه آن با بازار هدف و مخاطبان اصلی شما می تواند تفاوت های بزرگی را نشان دهد.

هنگامی که بازار و مخاطبان واقع بینانه خود را شناسایی کردید، آماده هستید که برند خود را برای ارتباط مجدد با مشتریان (و جلوتر از رقبا) تغییر دهید.

2- چشم انداز، ماموریت و ارزش های شرکت را دوباره تعریف کنید.

“چه کار داری؟ چطور این کار را می کنی؟ چرا این کار را می کنی؟”

همانطور که چشم انداز، ماموریت و ارزش های خود را در طول برندسازی مجدد خود ارزیابی می کنید، این سه سوال است که باید از خود بپرسید.

در اینجا چند مؤلفه کلیدی برای تجزیه و تحلیل در شرکت شما آورده شده است تا تصمیم بگیرید کدام بخش از شرکت نیاز به تعمیر اساسی دارد.

چشم انداز

چشم انداز به عنوان قطب نما برای هر کاری که شرکت شما انجام می دهد عمل می کند، بنابراین مهم است که قبل از حرکت به جلو، درک کاملی از آن داشته باشید. همچنین، دیدگاه شما ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشد. این خوب است، اما مهم است که چشم انداز خود را در اسرع وقت بازتعریف کنید تا مطمئن شوید که همه کارمندان بر اساس آن تصمیم می گیرند.

وقتی برندسازی مجدد می کنید، چشم انداز شرکت بر همه چیز از طراحی مجدد وب سایت گرفته تا فرآیند استخدام تأثیر می گذارد.

ماموریت

شاید هنوز در حال حرکت به سمت مقصدی باشید، اما راه رسیدن به آنجا تغییر کرده است. ماموریت نقشه راه شرکت شماست.

وقتی ماموریت شما تغییر می کند، پیام شما نیز باید تغییر کند. که باعث می شود ماموریت به اندازه چشم انداز هنگام تغییر نام تجاری مهم باشد.

به عنوان مثال، ماموریت Sweetgreen این است که “با معرفی مردم به غذاهای واقعی، الهام بخش جوامع سالم تر باشد.” این شعار به تعریف همه چیز در مورد برند Sweetgreen کمک می کند، از تصاویری که در تبلیغات استفاده می کنند تا زبانی که در بیانیه های مطبوعاتی استفاده می کنند.

ارزش های

ارزش های شما مانند دلیل اصلی برند شما هستند. به خاطر آنهاست که شما در جهت چشم انداز خود تلاش می کنید و به ماموریت خود پایبند هستید.

اما با گسترش و تغییر برندها، برخی از ارزش های اصلی آنها ممکن است پایدار نباشند. اگر نمی‌توانید ارزش‌های قدیمی خود را حفظ کنید، یا ارزش‌های جدیدی پیدا کرده‌اید، باید آن‌ها را به‌روزرسانی کنید تا نشان‌دهنده ارزش‌های شرکت شما باشد.

صدای برند

همانطور که چشم انداز، ماموریت و ارزش ها در طول تغییر نام تجاری تغییر می کند، نحوه ارتباط این جنبه های شرکت نیز باید تغییر کند. واژگان، لحن و صدایی که برای برند خود استفاده می کنید باید با پیام شما مطابقت داشته باشد. بنابراین اگر آنچه می گویید تغییر کند، لحن شما نیز باید تغییر کند.

3- در هنگام ریبرند نام شرکت را تغییر دهید.

تغییر نام یک کار بزرگ است که می‌تواند به قیمت شناخت برند و ترافیک جستجوی ارگانیک شما تمام شود. بنابراین اگر نام کسب و کار خود را به عنوان بخشی از فرآیند تغییر نام تجاری تغییر می دهید، مطمئن شوید که یک برنامه بازیابی به عنوان بخشی از استراتژی پس از برندسازی مجدد خود دارید.

به طور کلی، اگر نام شما همچنان مناسب است، بهتر است آن را حفظ کنید. اما اگر نام فعلی شرکت با هویت آن مطابقت ندارد، ممکن است زمان انتخاب نام جدید فرا رسیده باشد. در اینجا چند راه برای تسهیل فرآیند تغییر نام آورده شده است:

  • یک کلمه جدید ایجاد کنید
  • از یک کلمه قدیمی به روش های جدید استفاده کنید
  • بگو چه کار می کنی (به معنای واقعی کلمه)
  • املای کلمه را تصحیح کنید
  • یک پیشوند یا پسوند اضافه کنید
  • از زبان های دیگر استفاده کنید
  • این دو کلمه را کنار هم بگذارید
  • ایجاد اختصارات و کلمات اختصاری
  • از مکان استفاده کنید

نتیجه

اکنون که همه چیز را در مورد برندسازی مجدد می دانید، وقت آن است که به این فکر کنید که آیا و چگونه می خواهید برندسازی کنید. خواه با طراحی مجدد لوگو، طراحی مجدد وب سایت، تغییر در پیام های برند یا یک برند مجدد کامل مواجه باشید، این مراحل می تواند به شما در تعیین بهترین استراتژی تغییر نام تجاری کمک کند. به طوری که برای مدت طولانی مجبور به بازسازی نباشید.

نوشته‌های مشابه