تی شرت های ساخت آمریکا بهترین سال خود را سپری می کنند


وقتی Bayard Winthrop، مدیر عامل خرده‌فروش American Giant، دسته‌ای از پیراهن‌هایی را که شرکتش برای چهارم ژوئیه تبلیغ می‌کند سفارش داد، زیاد به آن فکر نکرد. این خرده‌فروش که بیش از یک دهه است که پوشاک خود را به طور انحصاری در کارخانه‌های ایالات متحده تولید می‌کند، به طور مداوم تبلیغات خود را برای روز استقلال «ساخت آمریکا» ساخته است.

دسته‌ای از تی‌های یقه‌ای امسال به رنگ‌های قرمز، سفید یا آبی با تزئینات بسیار کمی عرضه می‌شوند، غیر از اینکه به اصل مطلب برسید: حروفی که روی آن نوشته شده است «ساخت آمریکا». قیمت هر کدام 60 دلار است. و در روز اول فروختند. سپس مجموعه دیگری را سفارش داد که آن هم به سرعت فروخته شد. این شرکت در تلاش است تا سفارش چهارم خود را تضمین کند.

برای American Giant، امسال به سودآورترین چهارم ژوئیه تبدیل شده است.

این شرکت از زمان تاسیس خود در سال 2012 از وضعیت “ساخت آمریکا” خود برای تبلیغات برای مصرف کنندگان استفاده کرده است. اما به گفته آقای وینتروپ، این شرکت اکنون در زمانی به دست مشتریان می رسد که صحبت ها در مورد زنجیره تامین جهانی، انحراف، حفره های تجاری در معاملات و پایداری در مد از اتاق‌های هیئت مدیره شرکت‌ها و محافل سیاسی در واشنگتن فراتر رفته است.

بر اساس نظرسنجی Morning Consult که ماه گذشته منتشر شد، شصت و پنج درصد از بزرگسالان ایالات متحده گفتند که در سال گذشته محصولات “ساخت آمریکا” را عمدا خریداری کرده اند. این تقریباً همان درصدی از بزرگسالان آمریکایی است که در سال گذشته گفته اند چنین قصدی داشته اند.

آقای وینتروپ گفت که نمایندگان خدمات مشتری American Giant ایمیل‌های «احساسی» از خریداران دریافت کرده‌اند که می‌گویند دیدن یک خرده‌فروش «طرح صحبت» در مورد ساخت اقلام در ایالات متحده «سرحال» است.

او گفت: «واقعاً به نظرم می رسد که در حال حاضر یک بیداری در حال وقوع است. “کاربران به طور شهودی پس زمینه آن مکالمه را درک می کنند.”

پیش از روز استقلال در ایالات متحده، فروشگاه‌ها قفسه‌های خود را جمع می‌کنند و وب‌سایت‌های خود را با تی‌شرت‌ها و لباس‌های شنا منقش به پرچم آمریکا یا شعارهایی مانند «پارتی ایالات متحده آمریکا» پر می‌کنند. یک سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که قصد خرید غذای میهنی را دارند. چهارم ژوئیه امسال، طبق اعلام فدراسیون ملی خرده فروشی، یک انجمن صنفی.

واقعیت این است که بسیاری از این لباس ها در خارج از کشور تولید و وارد می شود. در حالی که خرده‌فروشانی وجود دارند که در سال‌های اخیر بیشتر از تولیدات محلی حمایت می‌کنند، چهارم ژوئیه باعث تنش خاصی می‌شود، زیرا اقلامی که شرکت‌ها فشار می‌دهند فقط در مضمون میهن‌پرستانه هستند.

برخی از رقبا که لباس های خود را در ایالات متحده تولید می کنند، عمداً به عدم وجود ارتباط اشاره می کنند.

کریستن فاناراکیس، بنیانگذار برند مد مستقر در لس آنجلس Senza Tempo و از مدافعان لباس‌های محلی می‌گوید: «اگر برای فروش اقلامی که در آمریکا تولید نمی‌شوند، به Americana متمایل شوید، به نظر من این کار غیرصادقانه است.

آقای وینتروپ گفت: “به نظر من یکی از طعنه های بزرگ صنعت پوشاک، این نوع گسست عجیب بین آنچه این صنعت می گوید و آنچه انجام می دهد است.”

به عنوان مثال، Old Navy از زمانی که شرکت در سال 1994 شروع به کار کرد، تی‌شرت‌های پرچم را برای چهارم ژوئیه به فروش رسانده است. با این حال، تمام 25 تاپ پرچم و تی‌شرت نوزادی که شرکت در حال حاضر در وب‌سایت خود نمایش می‌دهد، به‌عنوان وارداتی فهرست شده‌اند. جستجوی «آمریکا» و «چهارم ژوئیه» در والمارت و تارگت، تی‌شرت‌ها و شورت‌هایی را نشان می‌دهد که به‌عنوان وارداتی نیز فهرست شده‌اند. (برخی از لباس ها هم به عنوان تولید ایالات متحده و هم وارداتی ذکر شده است.)

از دهه 1990، تولید پوشاک که توسط خرده‌فروشان بزرگ ایالات متحده فروخته می‌شود، عمدتاً به خارج از کشور، به ویژه به چین منتقل شده است و تنش‌های شدید بین ایالات متحده و چین را به معادله این شرکت‌ها وارد کرده است.

این بیماری همه گیر همچنین زنجیره تامین جهانی را تحت فشار قرار داده و قابلیت اطمینان واردات را مختل کرده است. در برخی موارد، خرده‌فروشان تولید را به ایالات متحده نزدیک‌تر می‌کنند یا سهم بیشتری از کالاهایی را که در داخل می‌فروشند، تامین می‌کنند.

در ماه گذشته، قانون‌گذاران در واشنگتن مجموعه‌ای از لایحه‌ها را با هدف بستن کانال عرضه ارائه کردند که به شرکت‌هایی مانند خرده‌فروشی‌های فست مد شین و تمو – که هر دو در چین مستقر هستند – اجازه می‌دهد از قانون تجارت استفاده کنند که به آنها اجازه می‌دهد از این قانون چشم پوشی کنند. هزینه های گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده قانونگذاران می گویند که این زمینه را برای خرده فروشان مستقر در آمریکا یکسان می کند.

چهارم ژوئیه یکی از تعطیلات مورد علاقه آقای وینتروپ است، اما فصل فروش امسال آنقدر شلوغ بود که او تقریباً فراموش کرد یکی از تی شرت های “ساخت آمریکایی” شرکتش را برای خود تهیه کند.

آقای وینتروپ گفت: «فکر می‌کنم یکی را در یک فروشگاه خرده‌فروشی پیدا کردم که برای من ارسال شده بود، اما مطمئن نیستم. “این بد است.”

نوشته‌های مشابه