تجزیه و تحلیل دقیق داده های مشتری و فروش، مزیتی که فقط نرم افزار CRM می تواند ارائه دهد


آیا می خواهید بدانید که مشتریان شما واقعاً چه فکری می کنند؟ تاریخ آخرین فروش شما به هر مشتری چه زمانی بوده است و زمان پیگیری چه زمانی است؟ یا اینکه پیش بینی دقیقی از درآمد سالیانه شرکت خود دارید؟ یا برای کدام یک از استراتژی های فروش آیا شما کارآمدتر هستید؟

این سوالات برای اکثر مشاغل مطرح می شود و مدیران باید فروش خود را بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی کنند. اگر می خواهید پاسخی سریع و قطعی برای این سؤالات دریافت کنید، می توانید از CRM فراخوان برای کمک این پلتفرم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق داده های مشتریان نقش مهمی در پیشرفت سازمان ها ایفا می کند. در زیر به چگونگی آن خواهیم پرداخت نرم افزار CRM در این راه به شرکت ها کمک می کند.

نقش تجزیه و تحلیل CRM در سازمان ها

تجزیه و تحلیل CRM به توانایی آن در جمع آوری و سازماندهی داده ها در سراسر تجارت شما و تجزیه و تحلیل آن برای تولید گزارش های مورد نیاز اشاره دارد. CRMها دائماً در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند و بسیاری از برنامه‌های دارای هوش مصنوعی حتی می‌توانند بر اساس داده‌های عملی خود توصیه‌هایی برای مراحل بعدی ارائه کنند.

گزارش های تحلیلی پیشرفته در CRM؛ آنها ابزاری برای مهار قدرت داده ها برای تصمیم گیری هستند. در واقع، این داده هاست که عملکرد فروش و خدمات مشتری شرکت شما را نشان می دهد. تجزیه و تحلیل CRM همچنین اطلاعات مشتری اطلاعاتی را ارائه دهید که می توانید از آنها برای اطلاع رسانی تصمیمات تجاری هوشمند استفاده کنید.

مزایای تجزیه و تحلیل داده های CRM چیست؟

مزایای تجزیه و تحلیل داده های CRM در سطح شرکت است. بخش ها بازار یابی، فروش و خدمات مشتریان می توانند از این در عملیات خود بهره مند شوند. دسترسی به داده ها و گزارش ها نیز تصمیم گیری را تسریع می کند و منجر به افزایش بهره وری می شود بهره وری آنها به طور کلی سازماندهی شده اند.

در ادامه بخوانید :   دلیل بی توجهی زن به مرد

تجزیه و تحلیل CRM برای فروش

داده ها نه تنها برای رقابت در بازار امروز، بلکه برای افزایش درآمد نیز حیاتی هستند. تجزیه و تحلیل CRM برای تیم های فروش می تواند ردیابی کند:

  • طول فرآیند فروش
  • تعداد، مدت و موفقیت تماس های فروش
  • عوامل موثر بر فروش
  • نمایندگی نماینده فروش (مذاکره، نمایش، درصد سود)
  • درصد فروش ناموفق و دلایل آن

تجزیه و تحلیل فروش دقیقاً به شما می گوید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. با اصلاح دائم فرآیند فروش با استفاده از استراتژی های داده محور، تیم فروش شما می تواند سرنخ سرنخ های بیشتری ایجاد کنید که منجر به نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد می شود.

علاوه بر این، ابزارهای تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده دقیق به سازمان‌های فروش کمک می‌کند تا درآمد آینده را پیش‌بینی کنند. این به کسب و کار با توجه به داده ها اجازه می دهد برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند زیرا انتخاب های آنها بر اساس واقعیت است.

تجزیه و تحلیل CRM برای خدمات مشتری

ابزارهای تجزیه و تحلیل CRM به شما این امکان را می دهد تا از نزدیک روی شیوه های خدمات مشتری خود نظارت کنید. سپس با شناسایی روش هایی که کامل ترین هستند رضایت مشتری ایجاد کنید، کارکنان موفقیت مشتری سازمان شما می توانند به اصلاح رویکردهای خود ادامه دهند.

تجزیه و تحلیل داده های CRM همچنین می تواند برای به دست آوردن بازخورد از نظرسنجی ها و شکایات استفاده شود. این به شما امکان می دهد مشکلاتی را که ممکن است در آینده باعث ناامیدی در عملیات خدمات مشتری شما شود، پیش بینی کنید.

تجزیه و تحلیل CRM برای بازاریابی

استفاده از تجزیه و تحلیل داده های CRM به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی خود را بهینه کنید و پیام های شخصی تر را به خریداران ایده آل خود تحویل دهید. این ابزارهای تحلیلی می توانند به راحتی ردیابی کنند:

  • تعداد و زمان باز شدن ایمیل های بازاریابی
  • نرخ کلیک لینک
  • تعاملات پست رسانه های اجتماعی
  • تعداد و زمان مشاهده ویدیوها برای کمپین های بازاریابی
در ادامه بخوانید :   پادکست: بازاریابی گوشه یا نیچ

همه این داده‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند بفهمند کدام یک از استراتژی‌های پیام‌رسانی و تبلیغاتی آن‌ها مؤثرتر است و کدام یک را می‌توان بهبود بخشید. سپس با تغییر روش ها و اجرای یک استراتژی جدید، می توانند موفقیت یا شکست تلاش های خود را در زمان واقعی نظارت کنند. تا بدانی چگونه نرم افزار crm به عملکرد کمپین تبلیغاتی شما کمک می کندروی لینک کلیک کنید.

ویژگی های عملکردی تجزیه و تحلیل CRM

به دلیل گستره وسیعی از داده هایی که می توانند جمع آوری کنند، CRM ها دارای ویژگی های مفید بسیاری هستند. رایج ترین ویژگی های تجزیه و تحلیل CRM عبارتند از:

  • حفظ مشتری: CRMها داده ها را در مورد هر تعامل با مشتری جمع آوری می کنند. این ممکن است شامل جمع‌آوری بازخورد مشتریان از نظرسنجی‌ها، ثبت خودکار تعاملات بین کانالی و ذخیره اطلاعاتی مانند ترجیحات مخاطبان باشد. با درک بهتر رفتارها و ارزش های مشتریان خود، می توانید خدماتی را به آنها ارائه دهید که باعث بازگشت آنها می شود.
  • جذب مشتری: تجزیه و تحلیل می تواند تعاملات مشتری بالقوه با شرکت شما را ردیابی کند، پایگاه داده ها را بر اساس شخصیت تقسیم کند و آنها را رتبه بندی کند. همه آنها به ایجاد روابط با مشتریان بالقوه به روشی کارآمد در زمان کمک می کنند، که برای حرکت دادن مشتریان بالقوه در فرآیند فروش با بیشترین سرعت و بدون دردسر طراحی شده است. این ویژگی همچنین می تواند توسط تیم های بازاریابی برای ایجاد پیام های هدفمند که واجد شرایط ترین سرنخ ها را جذب می کند، استفاده شود.
  • ایجاد گزارش: گزارش‌های CRM کمک می‌کنند تا همه داده‌های شما به راحتی قابل مشاهده باشند. یکی نرم افزار CRM اکسل داده ها را به نمودارهای بصری، نمودارها و مقایسه هایی تبدیل می کند که تفسیر آنها برای کاربران آسان است. برخی از پلتفرم‌ها حتی داده‌ها را به‌طور خودکار برای شما تفسیر می‌کنند و مناطق خاصی را برای بهبود پیشنهاد می‌کنند.
  • مدیریت اطلاعات: پلتفرم‌های CRM دارای داشبوردهایی در سراسر تیم‌های سراسر سازمان هستند، از جمله فروش و خدمات، که در آن می‌توانید به تمام معیارهای مهم در یک مکان مرکزی دسترسی داشته باشید. کاربران می توانند گزارش هایی را که به طور منظم می بینند سفارشی کنند و داده های مرتبط را به صورت داخلی با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.
در ادامه بخوانید :   جوش های قرمز در کودکان

CRM پیام گستر با تحلیل پیشرفته داده ها ابزاری مناسب برای مدیریت عملکرد سازمان ها می باشد

ابزار تجزیه و تحلیل داده ها CRM پیام گستر این یک ابزار تجزیه و تحلیل خودکار داده است که امکان تجزیه و تحلیل گرافیکی داشبوردهای مختلف را فراهم می کند. همچنین امکان ورود اطلاعات به CRM پیام گستر به صورت انبوه و یکپارچه وجود دارد.

با استفاده از این محصول می توانید گزارش های مختلفی از جمله فروش توسط کارشناس، تماس با کارشناس، موفقیت در فرصت، درصد تخفیف هر فاکتور و … را دریافت کنید. و آنها را با هم مقایسه کنید.

آخرین کلمه

یک ابزار قدرتمند CRM این به کسب و کارها کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را به طور کامل ببینند. با استفاده از این نرم افزار، سازمان ها می توانند رویکردهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری خود را برای دسترسی بهتر و جلب رضایت مشتریان خود بهینه کنند.

اندازه گیری موفقیت یک کسب و کار با استفاده از نرم افزار CRM امکان پذیر است. با حفظ مشتری، جذب مشتری، گزارش‌دهی و مدیریت داده‌های سازمانی، این پلتفرم به مدیران کمک می‌کند در میان رقبای خود چابک بمانند و به سرعت نیازهای مشتریان خود را برطرف کنند.

نوشته‌های مشابه