تارگت چیست💯 + ۴ نکته کلیدی تعیین تارگت فروش


تارگت فروش یک نوع هدف است. اینکه چطور این هدف را تعیین و برای رسیدن به آن تلاش کنیم، نیاز به دانستن پنج نکته دارد که با هم یاد میگیریم!
تعریف تارگت فروش: اول از همه، باید هدفی که برای فروش دارید را با توجه به استراتژی برندتان دارید را تعیین کنید. برای مثال اگر استراتژی فعلی برند این است که در بازارهای شهرستان ها هم پیشرفت کند، تارگت فروشتان می‌تواند افزایش فروش در شمال کشور باشد!
ملموس کردن هدف: هدف فروشی که مشخص کردیم را باید به زبان عدد در بیاوریم. یعنی که برای تیم مشخص کنیم که در این ماه قرار است صد میلیون تومان یا صد عدد کالا بفروشیم. این کار باعث می‌شود تا اهدافمان واضح تر شود.

انتقال هدف فروش به تیم: تارگت فروشی که در نظر گرفتیم باید تماما به تیم فروش انتقال پیدا کند. تیم فروش باید در مورد هدف فروش بازخورد ارائه کند و آن را امکان سنجی کند.با این کار، اهداف واقعی تر و تیم منسجم تر می‌شود.
اصلاح تارگت فروش: پس از دریافت بازخورد و امکان سنجی، هدف فروش باید اصلاح شود. پس از اصلاح، اهدافی همسو با نظرات تیم فروش و هم‌چنین استراتژی کسب و کارمان داریم.
آنالیز تارگت فروش: به صورت دوره ای لازم هست تا اهداف فروشمان را تحلیل و بررسی کنیم.بررسی دوره ای باعث می‌شود تا مشکلاتمان را متوجه شویم و قوی تر به سوی تارگت زدن مقدار فروشمان پیش برویم.

نوشته‌های مشابه