انواع برندینگ چیست و کدام یک برای کسب و کار شما مناسب تر است؟


قبل از برندسازی کسب و کارتان، از خود بپرسید: آیا انواع برندسازی را می شناسید؟ اگر نه، چگونه می توانید مطمئن شوید که راهی که برای برندسازی کسب و کار خود انتخاب کرده اید، درست است؟

عناصر اساسی وجود دارد که هر برندی را مرتبط نگه می دارد. این عناصر شامل لوگو، پالت رنگ برند و حتی انتخاب فونت است. در حالی که هر عنصر ارزش خاص خود را دارد، آنها برای ایجاد هویت برند مناسب برای کسب و کار شما با یکدیگر همکاری می کنند.

معمولاً وقتی در مورد یک برند صحبت می کنیم، در مورد طرح تجاری، ایده لجستیک و نحوه رسیدگی به امور مالی آن صحبت می کنیم. با این حال، در دنیای دیجیتال امروز، این کافی نیست.

اگر اهداف بازاریابی برای هویت برند خود در نظر داشته باشید، مفید خواهد بود. با این حال، برند خود یک مفهوم گسترده است که جنبه های مختلفی را در بر می گیرد. برای تصمیم گیری قاطعانه برای کسب و کار خود، باید انواع برندسازی را بشناسید.

به همین دلیل در این مقاله به انواع برندینگ و کاربرد آنها می پردازیم. با ما بمان.

برندسازی چیست؟

بیایید با یک مرور کلی از برند شروع کنیم.

به زبان ساده، برندسازی بخشی از بازاریابی است. برندها از رنگ ها، نمادها و طرح های مختلف برای ایجاد هویت استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که برای مشتریان بالقوه قابل تشخیص هستند. در عین حال، نشان دهنده شرکت و درک مردم از آن است.

یک برند به ایجاد یک تصور بلند مدت کمک می کند. اما مهمتر از آن، این امکان را به شما می دهد که خود را از رقبا متمایز کنید.

شما می توانید از برند خود برای توسعه حوزه های مختلف شرکت استفاده کنید. این ممکن است شامل بازاریابی، تبلیغات، کالاها، لوگوها و رسانه های چاپی باشد.

همچنین چندین اصطلاح مختلف برای برندسازی وجود دارد، اما در واقعیت همه آنها یکسان هستند. این اصطلاحات عمدتاً شامل هویت برند، ارزش های برند و جایگاه برند می شود.

انواع برندینگ چیست؟

انواع مختلفی از برندسازی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه همه آنها مهم هستند، اما نمی توان از همه انواع برندسازی به طور همزمان استفاده کرد. زیرا هر نوع برندینگ اهداف و دستورالعمل های خاص خود را دارد.

بیایید هر یک از این 8 نوع برندسازی را تحلیل کنیم.

برندسازی شخصی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع برندسازی به طور خاص به یک شخص مربوط می شود. اگر شما یک کارآفرین شخصی یا خوداشتغال هستید و سرمایه گذاری خود را شروع می کنید، این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک نویسنده یا طراح آزاد هستید، می توانید یک برند شخصی برای وب سایت و نمونه کار خود انتخاب کنید. به همین ترتیب، اگر کسب و کار شما به نوعی با شخصیت شما مرتبط است (اگر یک سلبریتی هستید)، این نوع برندسازی برای شما عالی خواهد بود!

با این حال، به خاطر داشته باشید که همه به برندسازی شخصی نیاز ندارند. شما می توانید مشهور باشید و همچنان برند خود را از تصویر شخصی خود متمایز کنید.

بزرگترین مزیت برندسازی شخصی این است که می توانید از شهرت موجود خود برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. با این حال، این گاهی اوقات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. این به این دلیل است که اگر اتفاقی در زندگی شخصی شما بیفتد، می تواند بر تجارت شما نیز تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، جفری استار، صاحب برند لوازم آرایشی به همین نام، اخیراً درگیر جنجال هایی شد و به همین دلیل، خط جدید آرایشی او مانند محصولات قبلی موفق نبود.

بنابراین در حالی که برندسازی شخصی می تواند مفید باشد، این پتانسیل را نیز دارد که بر اساس رویدادهای زندگی شخصی شما، کسب و کار شما را مختل کند.

برندسازی خدمات

این کاملاً بر خدمات ارائه شده توسط یک فرد یا یک شرکت متمرکز است. بنابراین، اگر تصمیم دارید این نوع برندسازی را دنبال کنید، به یاد داشته باشید که تنها چیزی که اهمیت دارد خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید و باید عالی باشد.

به زبان ساده، شما با استفاده از خدمات خود یک رابطه اعتماد با مشتریان خود ایجاد می کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که به عنوان یک شرکت می توانید خدمات را به روش های مختلف ارائه دهید.

این کار را می توان از طریق بازدید فیزیکی از فروشگاه یا حتی تعامل حضوری با شما انجام داد.

تنها چیزی که باید اطمینان حاصل کنید این است که آنها بهترین تجربه را در هر موردی دارند.

عناصر مختلفی از برندسازی خدمات وجود دارد که یکدیگر را کنترل می کنند. از آنجایی که تعداد کانال هایی که مشتریان می توانند از طریق آنها با شما تماس بگیرند زیاد است، اطمینان از کیفیت خدمات در همه سیستم عامل ها کمی چالش برانگیز است.

با این حال، حتی با وجود این چالش ها، هنوز باید آن را در اولویت قرار دهید. هر چه خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید بهتر باشد، شرکت شما بیشتر شهرت خود را در چشم مشتریان بهبود می بخشد.

رایج ترین مشاغل در برندسازی خدمات، آژانس های مسافرتی، هتل ها و خطوط هوایی هستند. همچنین ممکن است شامل مشاوره مدیریت یا بازاریابی باشد.

این به این دلیل است که همه این صنایع بر رضایت مشتری متکی هستند. یک بررسی خوب دریافت کنید و افراد دیگر به سمت شما جذب خواهند شد. اما به خاطر داشته باشید که نظرات پتانسیل یکسانی برای خدشه دار کردن تصویر برند شما دارند.

به عنوان مثال، امارات یکی از اولین خطوط هوایی بود که در چند وقت اخیر کیت های ایمنی سفر را معرفی کرد. آنها همچنین تضمین می کنند که همه SOP ها رعایت می شوند تا مسافران بتوانند با خیال راحت و راحت سفر کنند.

حتی برنامه هایی مانند این می توانند برند خدمات شما را بهبود بخشند. اگر یک کسب و کار خدماتی یا هتلداری دارید، به تعداد بیشتری از آنها نیاز خواهید داشت!

برندسازی محصول

این یکی از رایج ترین انواع برندسازی است که بر اساس محصول شما انجام می شود. به همین دلیل، شما می توانید این نوع را در همه جا مشاهده کنید، که از طریق رنگ ها، تصاویر، نقاشی ها و کلمات مختلف بیان می شود.

اصل مهم پشت این نوع برندسازی، در نظر گرفتن سفر مشتری و تصمیم گیری است. فاکتور مهم دیگری که باید در نظر بگیرید رقبای هستند که محصول مشابه شما را می فروشند. برای حل مشکل مشتری به روشی خلاقانه و منحصر به فرد باید محصول خود را برندسازی کنید.

بنابراین همه چیز به نحوه استفاده موثر از همه عناصر و استراتژی برندی که ایجاد می کنید بستگی دارد.

در اینجا نمونه ای از برندسازی محصول است که به خوبی توسط کرکز صابون انجام شده است. توجه داشته باشید که چگونه آنها از جنبه پایداری برای برند کردن محصول خود و دوست داشتنی تر کردن آن استفاده کردند.

برندسازی فرهنگی/جغرافیایی

برندینگ جغرافیایی یا فرهنگی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. زیرا هر دو نوع، قراردادهای جغرافیایی یا فرهنگی مخاطبان هدف خود را برای برندسازی تجاری در نظر می گیرند.

این نوع برندسازی توجه مردم را به دلیل ارتباط جغرافیایی یا فرهنگی خود جلب می کند. این دلیل اصلی استفاده از آن برای افزایش گردشگری با برجسته کردن جاذبه های خاص و متمایز ساختن آنها از سایر کشورها است.

برندسازی فرهنگی بر جنبه های فرهنگی یک منطقه برای جذب گردشگر و افزایش درآمد تمرکز دارد.

یک مثال عالی می تواند میدان تایمز در نیویورک باشد که برای بسیاری از گردشگران جذاب است و به این کشور اجازه می دهد تا گردشگران زیادی را جذب کند.

ایالت یک وب سایت رسمی برای مکان ایجاد کرده است تا اخبار مربوط به اتفاقات اطراف را پخش کند. به این ترتیب مردم را دعوت می کنند تا بخشی از یک فرهنگ متمرکز در یک موقعیت جغرافیایی شوند.

برندسازی خرده فروشی

خرده فروشی با کلمه Retailers به ​​معنای فروشگاه ها و خرده فروشی هایی است که محصولات مختلفی را تحت یک پرچم تجاری به فروش می رسانند. با این حال، برخی از خرده فروشان تمایل دارند فقط محصولاتی را بفروشند که متعلق به برند آنهاست.

نتیجه

قبلاً می دانید که شرکت ها با توجه به نیاز خود از انواع مختلفی از برندسازی استفاده می کنند. با این حال، برای اطمینان از اینکه برند شما تصویر خود را در تمام پلتفرم‌ها حفظ می‌کند، باید بر تمام محتوای خلاقانه تولید شده، چه آفلاین و چه آنلاین نظارت داشته باشید. امیدواریم این مقاله در انتخاب روش برندسازی مناسب برای کسب و کار شما مفید باشد.

نوشته‌های مشابه