آموزش نوشتن محتوا (11 نکته برای موفقیت در نوشتن محتوا)


بسیاری از مردم برای رشد کسب و کار خود به نوشتن محتوا و بازاریابی محتوا روی آورده اند زیرا نوشتن محتوا فرصتی است که می توانید از آن برای اثبات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید. این محتوا ممکن است شامل وبلاگ ها، ویدئوها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی یا وبینارها و انواع دیگر محتوا باشد.

تولید محتوای مفید ابزار اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو است. بدون محتوا، چیزی برای جستجو در صفحات وب برای اشتراک گذاری وجود ندارد. اساس بازاریابی ورودی در سایت، تولید محتوای جذاب است.

در نوشتن مطالب خود به روز باشید

به روز باشید و در مورد موضوعی که قصد دارید محتوا بنویسید بسیار آگاه باشید. فرض کنید شروع به نوشتن مطالبی در مورد خودرو کرده اید. هرچه بیشتر با انواع خودروها و نوآوری های این حوزه آشنا شوید، ایده های جالب تری به سراغتان می آید.

هرچه بیشتر درباره یک موضوع بدانید، ایده های واضح تری برای نوشتن محتوا به دست می آورید.

این بدان معناست که نه تنها باید محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست دارند، بلکه باید مطالب دیگران را نیز بخوانید و بدانید که کدام موضوعات مرتبط با رشته شما هستند. بهترین نویسندگان محتوا کنجکاو هستند و به دنبال موضوعاتی هستند که برای مخاطب هدفشان مهم و مفید باشد.

مخاطبان شمامیدانم

خودتان را جای خوانندگان بگذارید. این بهترین راه برای کشف موضوعاتی است که ممکن است برای خوانندگان جالب باشد. بر اساس فرضیات خود محتوا تولید نکنید. برنامه ای برای نوشتن محتوا داشته باشید و روی موضوعات و کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند تمرکز کنید. تصور کنید اگر جای خوانندگان بودید چه کلمات کلیدی را جستجو می کردید.

هدف از این کار تولید محتوای کمتری است که ممکن است دیده نشود، نه انبوهی از محتوایی که ممکن است دیده نشود هدف قرار گرفته است تولید کردن. به این ترتیب با صرف زمان و هزینه کمتر، نتایج بهتری خواهید گرفت.

بنویس و دوباره بنویس

گوگل توجه زیادی به سایت هایی دارد که به سرعت به روز می شوند. هرچه محتوای بیشتر و بهتری ایجاد کنید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. طبق گزارش HubSpot، سایت هایی که با 16 پست جدید در ماه به روز می شوند، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از سایت هایی که 0-4 پست در ماه منتشر می کنند، ترافیک بیشتری دارند.

این کاری نیست که فقط وقتی «زمان دارید» انجام دهید، نوشتن محتوا نیازمند تعهد است. یک نویسنده محتوای موفق اهمیت تمرین عضلات نوشتن خود را درک می کند. این بدان معنا نیست که شما باید یک مقاله جذاب با حداقل 1500 کلمه در روز از ابتدا بنویسید، اما باید از جایی شروع کنید.

برای برقراری ارتباط محتوا ایجاد کنید

نوشتن محتوا فقط پر کردن یک تقویم با محتوا یا تکمیل وظایف نیست. محتوا نویسی برای نوشتن یک مقاله و قرار دادن آن در سایت نیست، بلکه درباره برقراری ارتباط F. شما باید بتوانید محتوایی بنویسید که به خوانندگان شما اطلاعات مورد نظرشان را به روشی آسان ارائه دهد.

آنها زمان خود را به شما می دهند و از شما انتظار دارند که چیزی ارزشمند به آنها بدهید. اگر به نوشتن محتوا به عنوان یک ابزار بازاریابی خوب نگاه کنید، از آن برای جذب افراد بیشتر به خوبی استفاده خواهید کرد.

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

محتوا نویسی یک هنر و یک علم است. شما باید بدانید چه محتوایی بنویسید و چگونه آن را برای خوانندگان جذاب کنید. همچنین باید محتوای خود را بر اساس اصول سئو ایجاد کنید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی است. بهترین توصیه این است که «مانند یک خواننده فکر کنید».

این کلید جذب بازدیدکنندگان، تبدیل آنها به سرنخ و در نهایت مشتری است. اگر در مورد چیزهایی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند و به طور جدی به دنبال آن هستند، نمی نویسید، تولید محتوا بی معنی است. یافتن کلمه کلیدی مناسب با تحقیق دقیق و درک شخصیت های مخاطب شروع می شود.

مشکلات آنها چیست؟ علایق آنها چیست؟ آنها برای یافتن اطلاعات به کجا مراجعه می کنند؟ چه چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند؟

محتوای خود را جذاب کنید

هیچ کس دوست ندارد در یک سایت فرود بیاید و با انبوهی از کلمات روبرو شود. یکی از نشانه های محتوای با کیفیت برای خوانندگان و موتورهای جستجو است. خوانایی محتوا و- هنگام نوشتن مطالب به ظاهر محتوا توجه کنید. پاراگراف ها را به بیش از دو تا سه خط تقسیم کنید. قسمت هایی را که مهم هستند و نیاز به تاکید دارند پررنگ کنید.

بسته به طول محتوا از تعداد مناسب عکس استفاده کنید. محتوای سایت را بدون اشتباهات املایی و گرامری جایگذاری کنید. شاید محتوای شما به تنهایی مفید باشد، اما رعایت نکردن این نکات ساده منجر به نادیده گرفتن محتوای شما می شود.

محتوای همیشه سبز راهی برای بهبود سئو است

محتوای همیشه سبز محتوایی است که ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند و همیشه مفید است. به عنوان مثال، نکاتی در مورد نحوه تعویض لاستیک خودرو یا حفظ سلامت پوست نمونه هایی از محتوای همیشه سبز هستند. موتورهای جستجو به مرور زمان ترافیک شما را به این محتوا افزایش می دهند.

ممکن است همیشه امکان ایجاد محتوای همیشه سبز با توجه به موضوع سایت وجود نداشته باشد. با این حال، اگر نیمی از محتوای خود را به محتوای همیشه سبز اختصاص دهید، در مسیر درستی در سئو قرار گرفته اید.

تیترهای جذاب راهی برای افزایش بازدید سایت هستند

عنوان خوب به چه معناست؟ عنوانی که نرخ کلیک را افزایش می دهد. عناوین خوب علاوه بر اینکه به راحتی قابل به خاطر سپردن هستند، بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. راهی بیابید که خوانندگان را کنجکاو کنید و بخواهید با یک تیتر جذاب بیشتر بیاموزید. عنوان پست تعیین می کند که آیا ترافیک خوبی خواهید داشت یا خیر.

البته، عناوین جذاب فقط برای محتوای سایت نیستند، بلکه عناوین و تبلیغات رسانه های اجتماعی نیز باید به همان اندازه جذاب باشند.

به حجم خود محتوا توجه کنید. عنوان باید حس کنجکاوی را در خواننده برانگیزد و حاوی کلمه کلیدی باشد.

KPI (شاخص عملکرد کلیدی) را در نظر بگیرید.

اینترنت دنیای بزرگی است. در واقع، این بسیار بزرگتر از کشف محتوای شما توسط مخاطبان شما است. فقط به این دلیل که محتوای خود را منتشر کرده اید به این معنی نیست که ترافیک خوبی خواهید داشت. برای جلب توجه، ابتدا باید روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز کنید و محتوای خود را برای آن بهینه کنید.

KPI معیار خاصی است که شما آن را برای بررسی عملکرد محتوای خود بر اساس معیارهای خاص انتخاب می کنید. KPIها شامل موارد زیر است:

ترافیک رسانه های اجتماعی: تعداد بازدیدکنندگانی که از یک پست رسانه اجتماعی به محتوای شما می آیند.

ترافیک مستقیم: تعداد بازدیدکنندگانی که مستقیماً با وارد کردن آدرس سایت وارد سایت می شوند.

ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگانی که از لینک به نتایج موتور جستجو وارد سایت می شوند.

ثبت نام می کنم: تعداد افرادی که اطلاعات تماس خود (ایمیل یا شماره تلفن) را در ازای اطلاعاتی که به آنها ارائه کرده اید به شما می دهند.

راه حل ارائه دهید

هنگامی که به عنوان یک نویسنده محتوا شروع به کار می کنید، ممکن است از قبل بدانید که بازار به دنبال چه چیزی است. نوشتن محتوا در مورد موضوعی که در مورد آن اطلاعات خوبی دارید، پیشرفت شما در کار را چند برابر می کند.

آیا می خواهید مخاطبان شما را دوست داشته باشند؟

فقط نگویید، توضیح دهید که چرا این اطلاعات مهم است و چگونه می تواند به آنها کمک کند. در واقع راه حل های عملی را به آنها نشان دهید. بازدیدکنندگان فقط برای خواندن مطالب شما به سایت شما نیامده اند، بلکه برای رفع نیاز خاصی به سایت شما مراجعه کرده اند.

پخش محتوا

اکثر نویسندگان محتوا فرصتی را که محتوا در اختیار آنها قرار می دهد درک نمی کنند. همانطور که نیل پاتل در موضوع بازاریابی محتوا توضیح داد:

یکی از رازهای ایجاد مداوم محتوا این است که ایده های خود را بازیافت کنید. به عنوان مثال، می توانید یک وبینار را به نمایش اسلاید، اینفوگرافیک، مجموعه ای از پست های وبلاگ یا پست های کوتاه رسانه های اجتماعی تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای بازتولید شده در نوع خود مفید است، ارزش اضافه می‌کند و فقط کپی محتوای اصلی نیست. در حالی که وبلاگ نویسی برای موفقیت در سئو ضروری است، از انواع دیگر محتوا غافل نشوید.

نتیجه

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، مهم نیست در چه زمینه ای محتوا می نویسید، مهم این است که تولید محتوای خود را با طرز فکر درست شروع کنید. با پیروی از این توصیه ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری در بازاریابی محتوایی شما هدر نمی رود.

منبع: مدیر خلاق

چک لیست آموزش تولید محتوا را دانلود کنید

ادامه مطلب

نوشته‌های مشابه