آموزش ایجاد محتوای جذاب (9 نکته حیاتی برای موفقیت در محتوا)


در آموزش تولید محتوا و در گذشته توضیح دادیم که محتوای مفید یکی از سودآورترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در کسب و کار انجام دهید. اما چرا؟

محتوای مفید نه تنها رتبه و سئو سایت را بهبود می بخشد، بلکه دلیل اصلی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و ایجاد روابط بلندمدت با آنها است.
در مقاله تولید محتوا در مورد اینکه چرا محتوا در بازاریابی و فروش بسیار موثر است و چگونه می تواند منجر به درآمدزایی بیشتر شود و چگونه در تولید محتوا موفق باشیم صحبت کردیم.

نکات ارائه شده در این مقاله برای موفقیت تولید محتوا بسیار مهم است و بدون آنها شانسی برای دیده شدن ندارید.

شخصیت مخاطب را بشناسید

برای ایجاد محتوای عالی، باید مخاطبان خود را بشناسید. شما باید بدانید که با تولید محتوا می خواهید چه کسانی را هدف قرار دهید. بدون شناخت مخاطب می توان محتوای خوبی تولید کرد اما در هر صورت برای بازدیدکنندگان هدف شما جذاب نخواهد بود. وقتی محتوایی را در سایت قرار می دهید باید با روحیه بازدیدکنندگان مطابقت داشته باشد، بنابراین در مورد خودتان و دستاوردهایتان صحبت نکنید. اطلاعات مورد نیاز را به آنها بدهید.

وقتی مخاطب خود را بشناسید، می دانید که به چه چیزی نیاز دارند و چه فکری می کنند. محتوای مفید با نرخ بسیار بالاتری به اشتراک گذاشته می شود. اگر بتوانید این سوالات را پیش بینی کنید و به آنها پاسخ دهید، رتبه سئو بهتری خواهید داشت و ترافیک بیشتری برای سایت خود خواهید داشت. دو عملکرد متصل و کمک کننده باشید در مطالب خود رعایت کنید مشتری باید در قلب هر کاری که شما به عنوان تولید کننده محتوا انجام می دهید باشد.

جذابیت بصری را به محتوا اضافه کنید

اگرچه سایت فاقد محتوای متنی است و موتورهای جستجو هنوز سئو را بر اساس متن انجام می دهند. مردم محتوای بصری را سریعتر از متن پردازش می کنند. محتوای بصری نیز خاطره انگیزتر است. برای جذابیت بیشتر مطالب، از عکس یا اینفوگرافیک در کنار متن استفاده کنید.

البته هدف از استفاده از جلوه های بصری تنها جذابیت کار نیست، بلکه هر عکس یا اینفوگرافیک، فتوتکستی که استفاده می کنید باید با متن مرتبط باشد و بخشی از مفهوم متن را منتقل کند. چیزی که خوانندگان به دنبال آن نیستند حجم زیادی از متن بدون پاراگراف است. این یک راه مطمئن برای از دست دادن مخاطبان خود است تا آنها به سرعت صفحه را ببندند و شما را فراموش کنند. مطالب را به پاراگراف ها و چندین عنوان فرعی تقسیم کنید تا خواندن برای خواننده آسان تر شود. این نه تنها برای خوانندگان، بلکه برای موتورهای جستجو نیز خوشایندتر است.

مهم نیست که در چه کسب و کار یا تخصصی هستید، با ادامه تولید محتوای مفید برای مخاطبان خود، می توانید مرجع ارزشمندی برای آنها باشید که از محتوا و محصولات شما برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند. جلوه های بصری به جذب لینک های طبیعی، ویروسی شدن یا افزایش زمان در صفحه کمک می کند.

کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید

اینترنت بزرگترین پلتفرم انتشار محتوا در جهان است. در یک روز بیش از 4 میلیون پست وبلاگ در اینترنت منتشر می شود. بنابراین، اگر می خواهید محتوای شما در این اقیانوس وسیع محتوا دیده شود، باید برای آن استراتژی محتوایی داشته باشید. فراموش نکنید که جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا محتوای شما توسط مخاطبان هدف شما دیده شود.

تحقیق کلمات کلیدی به معنای تحقیق در مورد عباراتی است که مخاطبان شما هنگام جستجو در اینترنت استفاده می کنند.

استفاده از این کلمات در محتوای خود به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای شما را به جستجوگران نشان دهند. اگر می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و کسب درآمد کنید، استفاده از کلمات کلیدی مناسب چیزی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

البته از کلمات کلیدی در متن زیاده روی نکنید زیرا در نهایت با کلمات کلیدی پر می شوید. یکی از روش های سیاه برای افزایش رتبه یک کلمه کلیدی خاص. الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار پیشرفته شده اند. آنها همچنین می توانند معنای کل متن را درک کنند. به جای استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن، کلمات کلیدی را به طور طبیعی به محتوای خود اضافه کنید.

عنوانی غیرقابل مقاومت انتخاب کنید

اگرچه به نظر می رسد عنوان کوچکترین قسمت محتوا باشد، اما به اندازه کل محتوا مهم است. عنوان خوب، عنوانی است که بازدیدکننده را تشویق کند روی محتوا کلیک کند. از طرفی عنوان ضعیف باعث می شود که محتوای شما نادیده گرفته شود. اما چه چیزی یک تیتر خوب را ایجاد می کند؟

یک تیتر عالی به اندازه کافی کوتاه است که توجه را جلب کند، اما آنقدر طولانی است که هدف را متوجه شود. قول در تیتر و ارائه در متن. یکی دیگر از ویژگی‌های تیترهای مؤثر این است که به خواننده وعده چیزی را می‌دهند که نیاز دارد یا می‌خواهد آنها را وادار به کلیک روی پیوند کند.

عنوان ترفندی است که برای جذب بازدیدکنندگان خود از آن استفاده می کنید.

با هدف خاصی محتوا تولید کنید

بسیاری از افرادی که سایت دارند به این دلیل که محتوا تولید می کنند، محتوا تولید می کنند! هیچ هدفی پشت این کار نیست و فقط برای تکمیل کار این کار را انجام می دهند.

اما تولید محتوا برای محتوا فقط اثربخشی شما را در دنیای رقابتی کاهش می دهد. برای اینکه محتوای شما موثر باشد و به شما در دستیابی به اهداف شغلی کمک کند. تولید محتوا با اهداف زیر:

• به خوانندگان اطلاعات مفید بدهید.
• باید خوانندگان را تشویق به اقدام کند. (خرید، نظر در سایت یا عضویت)
• ارتباط خود را با مخاطبان خود عمیق تر کنید و به لطف محتوای خوب آنها را وادار کنید که دوباره از سایت شما بازدید کنند.

این کار را فقط به این دلیل انجام ندهید که شخص دیگری در حال نوشتن محتوا است. بنشینید و هدف گذاری کنید. هنگامی که اهداف تولید محتوا را تعیین می کنید، به راحتی می توانید بازخورد عملکرد خود را دریافت کنید.

محتوای طولانی مورد نیاز است

در حالی که ایجاد محتوای کوتاه سریع و آسان است، محتوای طولانی ضروری است زیرا:

• محتوای با کیفیت بالا در نتایج جستجو رتبه های بهتری کسب می کند.
• در یک محتوا، خواننده می تواند اطلاعات جامع تری به دست آورد.

اما محتوای طولانی چیست؟ محتوای حداقل 1000 کلمه.

حتما برای کلمات کلیدی که موضوع اصلی سایت شما هستند، محتوای طولانی ایجاد کنید. برای سئوی محتوا علاوه بر متن، از تصاویر، لینک های داخلی و خارجی، زیرعنوان و کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. ایجاد محتوای جالب و مرتبط به سایت کمک می کند تا سریعتر ایندکس شود و در نتایج جستجو دیده شود.

بازاریابی محتوا را فراموش نکنید

همانطور که از نام بازاریابی محتوا پیداست، شما باید تا حد امکان برای محتوایی که ایجاد می کنید بفروشید. تولید محتوا تنها نیمی از کار است. بخش دیگر بازاریابی محتوا است که برای موفقیت و دیده شدن محتوا بسیار مهم است. بدون بازاریابی محتوا، شانس دیده شدن محتوا بسیار کم است. از ابزارهای ارتباطی مانند شبکه های اجتماعی و ایمیل برای توزیع محتوای بیشتر استفاده کنید.

محتوا چیزی فراتر از تولید محتواست. این همچنین در مورد برنامه ریزی نوع محتوایی است که می خواهید ایجاد کنید و جایی که (سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی…) قصد دارید آن را ارسال کنید.

کدام کانال (اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات) برای محتوا و مخاطبان شما مناسب تر است؟ نیازی نیست در همه کانال های ارتباطی حساب کاربری داشته باشید، دو تا سه کانال مرتبط را انتخاب کنید، اما در آنها حضور پررنگ داشته باشید.

برنامه داشته باشید

نوشتن آخرین پست وبلاگ زمانی که کار زیادی وجود دارد یک چالش بزرگ برای هر کسی است. برنامه ای برای نوشتن محتوا داشته باشید و به آن پایبند باشید. هنگامی که اهمیت تولید محتوا را درک کردید، وقت گذاشتن برای آن آسان تر خواهد بود. محتوا به ستون فقرات کسب و کار آنلاین شما تبدیل خواهد شد. ایجاد محتوا را به عنوان پیش پرداخت برای جذب مشتریان بیشتر در آینده در نظر بگیرید. تولید محتوای مستمر یکی از کلیدهای رشد کسب و کار است. شما نمی توانید محتوای کم تولید کنید و انتظار بازخورد خوبی داشته باشید.

از منطقه راحتی خود خارج شوید تا بهترین عملکرد را داشته باشید

ما به راحتی به زندگی در منطقه راحتی خود عادت می کنیم، اما خلاقیت را از بین می برد و اگر کنترل نشود، بسیاری از امکانات را از ما می گیرد. تولید محتوا برای موفقیت و درآمد شما حیاتی است، اما در ابتدا ممکن است دشوار باشد.

بپذیرید که هر کسب و کاری در ابتدا مشکلات خود را دارد، برای محتوا همیشه باید وقت بگذارید، بخوانید و بنویسید، به مخاطب توجه کنید تا هرچه تولید می کنید نیاز او را برآورده کند. مطمئن باشید که از این تلاش ها پاداش های زیادی خواهید گرفت.

منبع: مدیر خلاق

ادامه مطلب

نوشته‌های مشابه